Fettisdagen



FETTISDAGEN. Den dag på året som man ska äta en semla enligt traditionen. Fast egentligen är jag lite förvånad att dagen infaller så sent som i slutet av februari med tanke på att de flesta mataffärer börjar sälja dem minst en månad innan den här feta tisdagen. Allt för att tjäna pengar I guess.

Egentligen är jag inte överförtjust i semlor men det är ändå gott för man äter ju det så sällan. Knappast man ser någon käka semlor året om. För min del blev det en med mandelmassa idag för vi blev bjudna på jobbet men favoriten är heelt klart med vaniljkräm. MUMS! Mandelmassa har jag aldrig riktigt gillat men det var lite kul när en på jobbet berättade om en bekant som gillade mandelmassa så mycket att hon kunde köpa hem en hel förpackning med det och bara äta - tja enbart mandelmassa. Lite annorlunda men ändå kul att vi alla faktiskt är så olika. För det skulle ju vara bra tråkigt om alla tyckte lika om allting!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0